(G) MR ({ Gemeenschappelijke} medezeggenschapsraad)

De medezeggenschapsraad is een wettelijk verplicht orgaan waarin ouders en personeelsleden zitting hebben. In de MR praten en, op onderdelen, beslissen ouders en personeel mee over zaken die van belang zijn voor de school. De MR vergadert ongeveer 6 keer per jaar. De vergaderdata en notulen zijn te vinden op onze website. Mocht u inlichtingen willen over de MR of mocht u zelf lid willen worden, neemt u dan contact op met de voorzitter via mrmeerklank@wereldkidz.nl. Ook indien u graag een onderwerp over de school besproken wilt hebben of u een mening over een onderwerp wilt doorgeven, kunt u contact opnemen met de voorzitter. De MR van de school onderhoudt contact met de GMR van Wereldkidz.


MR-vergaderingen   

De volgende vergaderingen vinden plaats op:

  • 30-06-2025
  • 19-05-2025
  • 02-04-2025 (incl Klankschaal), start om 19.00 uur
  • 17-02-2025
  • 09-12-2024
  • 04-11-2024
  • Tijd: 19.30 - 21.30 uur

Locaties:
SO Zeist, Van Renesselaan 30A-1
VSO Zeist, ingang/parkeerplaats Oude Arnhemseweg (tegenover 260)

Wilt u een keer een MR-overleg bijwonen, stuur a.u.b. een e-mail naar: MRMeerklank@wereldkidz.nl.

Wilt u nadere informatie over notulen, uw mening over een onderwerp doorgeven of een onderwerp op de agenda hebben, dan kunt u ook contact opnemen met de voorzitter: MRMeerklank@wereldkidz.nl


Notulen MR:

 


MR-leden

Namens de ouders:

  • Wiesje Adriaanse-Olivier (SO), gedeeld voorzitterschap
  • Mannin de Wildt (VSO)
  • Paulien Raymakers-Janssen (VSO)

Namens de school:

  • Karoline Lamme (SO)  gedeeld voorzitterschap
  • Norbert Daman (VSO, secretaris)
  • Sofie Donselaar (VSO) 

MR leden vertellen iets over zichzelf:

 

Ik ben Wiesje Adriaanse en samen met mijn man Ben hebben wij drie kinderen: Luuk (8 jaar, SO 5, groep geel), Max (7 jaar) en Evi (4 jaar). Zelf ben ik werkzaam als Hogeschooldocent en teamleider aan de Hogeschool Utrecht. Het onderwijs ligt mij nauw aan het hart. Niet alleen als docent, maar ook als ouder ben ik graag betrokken bij het onderwijs van onze kinderen. Ik heb daarom enthousiast gereageerd op de eerdere oproep voor een nieuw lid van de Medezeggenschapsraad, waar ik sinds het najaar van 2023 deel van uitmaak. Als MR-lid wil ik graag het perspectief van ons als ouders van SO Meerklank  vertegenwoordigen. Ik denk graag mee, adviseer waar nodig  en geef inspraak op diverse (beleids)vraagstukken van Meerklank. Ik ben blij dat ik op deze manier mijn bijdrage mag leveren aan goed onderwijs voor onze kinderen.

 

 

Mijn naam is Paulien Raymakers en samen met mijn man Emile hebben wij drie kinderen; Arnoud (16 jaar), Eline (14 jaar) en Mirthe (9 jaar). Eline is dit jaar enthousiast gestart in klas 2A van het VSO, en zowel zij als wij zijn ontzettend warm ontvangen op deze prachtige school.
Ik werk als kinder-IC-verpleegkundige in het WKZ en doe daarnaast ook veel wetenschappelijk onderzoek in het WKZ en in het Prinses Máxima Centrum. In mijn werk staat het begeleiden van kinderen en hun ouders tijdens deze moeilijke en emotionele momenten centraal. Daarom was ik ook zo enthousiast toen ik gevraagd werd om als ouder deel te nemen aan de Medezeggenschapsraad (MR).
Ik zie het als een waardevolle kans om bij te dragen aan beleidsstukken en veranderingen, en om de stem van ouders vanuit het VSO te vertegenwoordigen. Het lijkt me heel inspirerend om vanuit dit perspectief mee te denken en samen te werken aan een beter onderwijsbeleid.
Onze ervaring in de korte tijd dat we op de Meerklank zijn, is zeer positief. Eline en wij genieten erg van de school en de fijne omgeving.
Ik kijk ernaar uit om elkaar binnenkort weer te zien op de Meerklank!

 

 

Hallo allemaal, mijn naam is Mannin de Wildt, moeder van Evimare. Zij heeft net SO Meerklank met
veel plezier afgerond en is begonnen op VSO Meerklank. Evimare is onze enige dochter en daarom
vinden we het belangrijk dat ze andere kinderen ontmoet op school. Ik ben regisseur van beroep en
docent filmeducatie. Omdat Evimare niet kan praten, heb ik me daarnaast gespecialiseerd in het
gebruik van ondersteunde communicatie (OC). Zij spreekt met een “praat Ipad”, waardoor zij zich
beter duidelijk kan maken dan met lichaamstaal en klanken mogelijk is. Ik geef workshops over OC op
scholen, KDC’s en instellingen en schrijf er ook een boek over. Dit boek is vooral bedoeld om ouders,
begeleiders en leerkrachten meer praktische handvatten te geven over OC. In mijn vrije tijd fiets ik
graag met vriendinnen op een mountainbike door de bossen of ga tekenen met een groep tekenaars.
Ik vind het leuk om mee te denken in de MR over allerlei aspecten van onderwijs vanuit mijn
perspectief als ouder. Ik hoor al heel leuke dingen zoals de vrijdagmiddag disco. Wie weet komen we
elkaar tegen op school!

 

Contact met ouders en horen wat zij vinden , vind ik een belangrijk onderdeel van mijn werk. Dit kan je prima combineren in de MR. Als nieuw lid van de MR zal ik mij even voorstellen. Ik heet Karoline Lamme en ik werk op Meerklank op het SO. Vele van u zullen mij, al dan niet van gezicht, kennen.

Als jong volwassene startte ik als juf in het basisonderwijs. Al snel kwam ik erachter dat mijn passie meer ligt in het lesgeven aan leerlingen binnen het Speciaal Onderwijs; het samen met een team staan voor de uitdagingen die er elke dag zijn, het samen puzzelen -ook met ouders- hoe een kind de volgende stap kan gaan zetten, het samen aan het werk gaan en  kijken en genieten van de kleine en grotere ontwikkelstappen die een kind zet. Ondertussen werk ik al heel veel jaren in het SO en geniet volop van ‘onze speciale kinderen’. 

 

Ik ben Norbert, 28 jaar en ik werk nu alweer zo'n 5 jaar op VSO Meerklank in de B-stroom. De mooiste dingen van werken op het VSO vind ik het onderdeel zijn van een warm en gepassioneerd team, dat altijd klaarstaat om onze leerlingen richting zoveel mogelijk zelfredzaamheid te begeleiden. De uitdaging om voor alle leerlingen een passende begeleidingsstijl te bieden, maakt mij erg blij! Verder vind ik het bijzonder hoeveel onze leerlingen mij als persoon leren, ze houden je een spiegel voor en je wordt je veel meer bewust van je eigen houding/gedrag/energie. 
Ik ben hiervoor een aantal jaar vanuit het team aangesloten bij de Ouderraad (OR) en ga nu de switch maken naar de MR. Ik heb er zin in!

 

Ik ben Sofie, 32 jaar en werk intussen 9 jaar bij Meerklank. 
Ik heb een aantal jaren gewerkt als onderwijsassistent. Na het afronden van mijn opleiding toegepaste psychologie, heb ik gewerkt in de doorstroomklas en de oefengroep. Ik vind het mooi om leerlingen te begeleiden die extra zorg en ondersteuning nodig hebben. Hiervoor maatwerk maken en dit aanbieden, is iet wat ik graag doe en gedaan heb. 
Ook vind ik het fijn om samen te werken met het team wat er is op Meerklank. Het ondersteunen en helpen van elkaar is iets waar ik blij van wordt. 
Het samen werken met ouders binnen de MR zie ik als een kans om onze school en ons onderwijs nog mooier te maken.

(G)MR

Wereldkidz heeft een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad, waarin het medezeggenschap
met betrekking tot alle aangesloten scholen is geregeld. De scholen van Wereldkidz zijn opgedeeld in
clusters. Ieder cluster heeft zijn eigen vertegenwoordiging in de GMR. Meerklank (als enige school
voor Speciaal Onderwijs binnen Wereldkidz) vormt een eigen cluster. Solveigh Sleeuwenhoek
vertegenwoordigt Meerklank in de GMR.