VSO Doorstroomklas

Oktober 2020

In deze klas zijn we bezig met het leren functioneren in het onderwijs binnen onze school. Dit doen we in een kleine groep van maximaal 5 leerlingen. Aan het begin van dit schooljaar zijn we gestart met 3 leerlingen.  

We werken in ons eigen tempo en niveau. We kijken waar mogelijkheden en groeimomenten zijn en sluiten daarop aan. Daarna oefenen we in een grotere groep in het meedraaien met een programma en de contacten met andere leerlingen. Hierbij sluiten we aan bij leerlingen van dezelfde leeftijd. In onze eigen groep werken we vooral aan sociale vaardigheden en vakken die ons voorbereiden op onze uitstroombestemming. Samen zoeken we naar de juiste vorm voor elke leerling en die passend is bij hem of haar. Daarbij houden we rekening met de mogelijkheden die er zijn binnen onze school. 

Op dit moment heeft elke leerling zijn eigen leerdoel en dat reflecteren we een aantal keren op een dag. Dit doen we van de cijfers 1 - 5. (zie bijgevoegde foto).

                                                                                                                                                       






 Augustus 2019

Dit jaar zijn we gestart met de doorstroomklas. In deze klas zijn we bezig met het weer leren functioneren in het onderwijs binnen onze school. Op het begin van dit schooljaar zitten er twee leerlingen in deze klas en dit kan uitgroeien naar een groep van maximaal 5 leerlingen. 

We werken in ons eigen tempo en niveau en volgen sommige vakken in een grotere groep. Hierbij sluiten we aan bij leerlingen van onze leeftijd. In onze eigen groep werken we vooral aan sociale vaardigheden en vakken die ons voorbereiden op onze uitstroombestemming. Samen zoeken we naar de juiste vorm voor elke leerling die bij hem of haar past en mogelijk is binnen onze school. 

We zijn gestart met de interne stages waarbij we steeds werken aan onze werkhouding, taakaanpak, verantwoordelijkheid dragen voor onze taak, reflecteren op ons werk, ontdekken van onze eigen kwaliteiten, keuzes maken, het opdoen van succeservaringen en het accepteren van opdrachten.

Ook het vak koken vinden beide leerlingen erg leuk. We bedenken met elkaar wat we willen maken, maken het recept, het boodschappenlijstje en doen samen de boodschappen. Daarna koken we ons gerecht. 

Dit is een kleine greep uit de onderdelen van ons rooster. Onderstaande creatie staat bij ons op de deur.

C:\Users\Predia Touch Ultra\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\TempState\Downloads\IMG-3060 (1).JPG