VSO Doorstroomklas

Schooljaar 2021-2022 April 2022 Stapje voor stapje komen we verder. Intussen is 1 van de leerlingen volledig ingestroomd in een groep van 12 leerlingen. Mooi hoe er eigen motivatie ontstaat om aan te sluiten bij een grotere groep leerlingen. 2 andere leerlingen maken hier ook steeds meer stappen in. Heel mooi om te zien hoe iedereen groeit en werkt aan zijn of haar eigen doelen. Februari 2022 We zijn intussen alweer halverwege het jaar. Er worden veel nieuwe dingen geleerd

en besproken. Ook leren we elkaar steeds beter kennen. Uitstapjes naar andere klassen worden steeds wat vaker gemaakt, dat zijn mooie oefenmomenten. We blijven spellen doen met elkaar, mooie creatief opdrachten maken en samenwerken.

December 2021

We zijn intussen een heel aantal weken op school. We leren veel! Leerlingen zijn hard aan het werk aan hun persoonlijke leerdoel. Dat is een doel waar je binnen de klas en de school aan werkt. Elke dag kijken we hoe dit gegaan is. Zo oefenen we om te kijken naar datgene wat we gedaan hebben. Ook kijken we waar dingen goed gaan en welke dingen nog lastig zijn. Dit plaatje van Willy Wortel hangt op ons bord om ons te herinneren aan ons doel.Afbeeldingsresultaat voor willie wortel evalueren

 


Oktober 2021

Dit jaar zijn we gestart met 3 leerlingen binnen de doorstroomklas. Deze leerlingen zijn 2,5 dag op school. We oefenen met de leervakken en de sociale situaties. Binnen onze klas is 1 leerling die steeds meer uitstapjes maakt naar een andere groep. Ook is deze leerling 15 jaar en loopt daarom ook interne stage binnen de school. Hij doet taken buiten de klas bij een andere leerkracht. Zo oefenen we weer nieuwe dingen bij iemand die we minder goed kennen. Steeds weer stapjes om straks mee te doen in een grotere groep met leerlingen. 

In deze klas zitten nu een aantal leerlingen die het heel leuk vinden om spelletjes te spelen. Dit doen we dan ook elke dag. Elke week pakken we weer een nieuw spel. Zo hebben we de spellen Mens-erger-je-niet, Rummikub en Jakkiebak, kippenkak! gespeeld.