Schooljaar 2024-2025
Oktober
In de blauwe groep hebben we de afgelopen periode gewerkt aan het thema verkeer.
We zijn naar buiten gegaan en hebben in groepjes gekeken naar verkeersborden, verkeersdeelnemers, voertuigen, verkeersregels en verschillende wegen (zoals de stoep, straat, busbaan en het fietspad). Ook hebben we bij het oversteken ‘kijk links, kijk rechts, kijk links’ geoefend.
In de klas zongen we over het verkeer, speelden we verkeersbordenbingo en hebben we geleerd over voorrang hebben en geven, een zebrapad en haaientanden. We hebben voorrangssituaties nagespeeld met Playmobil poppetjes en autootjes. Ook knutselden we allemaal een zebrapad en een weg met een auto. Tijdens de Engelse les leerden we Engelse woordjes over verkeer en zongen we er liedjes over.
Schooljaar 2023-2024
Juli
De oude Grieken wisten het allang; intelligentie heeft niets met wijsheid te maken. En wijs; dat zijn onze leerlingen bijzonder!
Groep 7 heeft de afgelopen periode over de oude Grieken geleerd. We maakten emfora’s, leerden over de landbouw in een warm klimaat, over de democratie en nog veel meer.
April
Groep blauw werkt deze periode tijdens de KICK-lessen (kinderen in contact met kunst) aan het verhaal over een prinses die een partner zoekt. Een van de opdrachten die de kandidaten moeten doen is het zoeken naar een parel. Deze maken de leerlingen met prachtig blauw krijt. Juist door iets niet te maken ontstaat het mooist. Zien jullie deze parels al? Wij bekijken ons werk na afloop graag uitgebreid en hebben al hele mooie parels ontdekt.
Februari
Winterpret!
We hebben veel plezier gehad op de ijsbaan, waar we 2 keer heen mochten. (ook de warme chocolademelk met slagroom ging er bij de meesten goed in na afloop van de tweede keer schaatsen).
We hadden het geluk, dat er ook nog sneeuw gevallen was, die bleef liggen, waarmee we op het schoolplein lekker konden spelen.
Thema:
We zijn een project gestart over de rivier de Rijn. Die begint hoog in de Zwitserse bergen en stroomt via Duitsland naar Nederland, helemaal tot in de Noordzee. De kaart van Europa hangt daarom in de klas. We knutselen en kleien zelf ook bergen, heuvels, laagland en de rivier. We besteden ook aandacht aan wat er in en op het water te zien is en langs de oevers.
We zijn er erg trots op, dat de kinderen steeds meer gaan samenwerken en dat ze elkaar helpen.